it's just the way the cookie crumbles





kedd, február 27

Banki ügyintézés lerendezve, juhú, alig kéthónapja vettem tervbe, még jó hogy a suli felé útbaesik egy bankfiók. Valamiért abban a tévhitben éltem, hogy csak otthon tudom intézni a bankügyeimet. Na most amíg eszemben van a jelszó, megnézem online a pénzügyeim folyását.

Minden remény elszállt, a hónapban már nem utal nekem pénzt a biztosító. Pedig meg mertem volna esküdni, hogy még nem utalták át... és az egyetem se fog már a hónapban pénzt utalni... nahát akkor gyors fejszámolás után meg kell hogy állapítsam, hogy van 2208,83 HUF-om március 7-ig... vagy 12-ig, nem tudom apa komolyan vette-e, hogy amikor még felvetett a pénz, mondtam neki, hogy ne utalja a szokásos összeget, majd megleszek a lakhatásiból meg a biztosítós pénzből.

Ellenőriztem. Apukám hála a jó istennek nem vett komolyan. És nem is márc. 7, hanem márc. 3. az értéknap! És még egy jó hír: február csak 28 napos. Óje.

Szöveges feladat következik:
Princess V szeretne jól élni a következő 4 napban. Legalább létminimum felett. A folyószámláján 2208,83 HUF van, de a bankautómatánál csak kerek ezres összeget tud kivenni. A pénztárcájában talál még 1200 HUF-t, az utolsó zöldbabfőzelék adagot ma belapátolta az arcába, így kénytelen lesz valamilyen ételt vásárolni akarva-akaratlanul.
a.) Hány forintja jut egy napra?
b.) Milyen ételt tud vásárolni magának?
c.) Mit gondoltok mennyi pénze volt a hónap elején?
d.) És mire költötte?


[vv]
15:39



wake up and smell the coffee